#8 Friday: recept!

Ola people!

Ik ben best wel blij dat ik dit gedaan heb, zelf koekjes bakken. Hoeveel lol kan je hiermee hebben? Nou blijkbaar dus wel wat. Het is misschien in het begin wel echt vervelend om alles bij elkaar te kneden omdat niks wil zitten maar uiteindelijk lukt het toch wel.
Oke, in ieder geval, voor week 8 van de recepten heb ik zandkoekjes gemaakt.

De ingrediënten: zout, suiker (het moest eigenlijk witte basterdsuiker zijn maar dat hadden wij niet), bloem, boter en kaneel (dit moest eigenlijk vanille suiker zijn maar dat kon ik niet vinden).
Heel veel dingen bij elkaar, snufje zout, 75 gram suiker, 175 gram boter, 250 gram bloem en wat kaneel (wat eigenlijk een heel zakje vanille suiker moest zijn).
Als je alles goed in elkaar gekneed had, wat wel echt een pokkewerk is, dan moet je het inpakken met folie en in de koelkast stoppen.
De bol moet een uur in de koelkast.
Na de koelkast snij je de bol in twee stukken.
Ohh kak, ik zie nu dat deze foto niet zo scherp is... In ieder geval, je gooit een flinke laag bloem op het aanrecht want anders blijft de deeg plakken.
De uitgerolde plakken deeg samengevoegd (let op dat je op de deegroller ook bloem doet!).
Mijn prachtige creaties, gebakken en wel! Ze moeten 10 minuten in een voorverwarmde oven van 200 graden.
Close-up van de letter M.
Zo, dit recept is een stuk makkelijker dan die van vorige week! Ik ben zelf echt niet zo goed in koekjes bakken en dat soort dingen maar ik vond dat ze deze keer toch wel goed waren gelukt.

Hebben jullie wel eens zandkoekjes gebakken en wat voor koekjes (of wat dan ook) maken jullie nog meer? Laat een reactie achter!

Liefs, Mariette

0 comments:

Post a Comment