Column: Passion for Polish

Ola people!


Deze week heeft Sharity het over een leuk onderwerp wat nagellak betreft, ik weet hier namelijk ook wat van! Ik ben van plan om nog zo een soort lakje te kopen, maar de prijs weerhoud mij hiervan...
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Hee allemaal!
Eerst wil ik jullie al vast verontschuldigen voor mijn korte artikel van deze week. Ik ben namelijk ontzettend druk geweest met school en dat soort dingen. Ik ben zaterdag toegelaten op de kunstacademie in Arnhem voor de docentenopleiding beeldende vorming (yay!). Ik wilde daarna Arnhem nog even in gaan, maar mijn vader was al onderweg dus het had geen zin meer. Ik heb deze week helemaal geen nagellak gekocht, echt een verrassing. 
Deze week ga ik vertellen over crack nagellak. Crack nagellak is een nagellak die in alle kleuren en merken te verkrijgen is. Als je deze aanbrengt over je nagellak, barst het open en kun je dus de onderste kleur er door zien. Het kan een ontzettend gaaf effect geven als je de goede combinaties hebt van kleuren.
Er zijn verschillende merken die deze nagellak verkopen. De goedkoopste is van Essence. Deze heeft alleen de kleuren blauw, zilver, zwart en wit. Ze kosten €1,79 per stuk. Daarnaast heb je ook nog Rimmel, hiervan heb ik zelf een zilveren crack en deze kostte €6,99. China Glaze heeft heel veel verschillende kleuren crack nagellak en ze zijn op verschillende webshops te bestellen, zowel ‘gewone’ kleuren als metallic kleuren. De prijzen hier van liggen rond de €6,50.
Met crack nagellak kun je veel verschillende dingen doen. Je kunt natuurlijk gewoon kiezen voor een basiskleur met daarover een crack kleur. Je kunt ook twee kleuren of zelfs een regenboog kiezen als basis. Dit hoeft niet netjes. Je pakt gewoon verschillende felle kleuren, zet er stipjes en vakjes mee op je nagels, laat het goed drogen en doet er een crack overheen. Dit geeft echt een super leuk effect!
Nog enkele tips voor het gebruiken van crack nagellak:
- Laat de basiskleur echt goed drogen, anders ‘barst’ deze ook mee, hij trekt dan mee in de barsten van de crack nagellak.
- Breng geen twee lagen van de crack aan, aangezien de crack nooit twee keer het zelfde barst, met twee lagen krijg je een ontzettend rommelig effect.
- Gebruik geen glitter basis als je een glitter crack hebt. Dit is echt too much. Ga liever voor een creamy onder een zilveren of metallic crack.
- Houd het rustig. Het is natuurlijk hartstikke leuk om opvallende nagellak te gebruiken, maar crack nagellak op zich is al redelijk opvallend, mijn mening is dan ook dat je niet nog meer extreme kleuren moet gaan gebruiken.
Mijn vraag aan jullie is. Hebben jullie ook crack nagellak? Gebruiken jullie het vaak en wat vinden jullie er van? Ik hoor wel eens dat mensen het lelijk vinden, of voor gothics, maar ik vind het juist super gaaf dat er zoiets bestaat.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Om Sharity's vraag te beantwoorden: ik houd zeker weten van crack nagellak! Ik heb het nog niet zo vaak gebruikt, maar ik vind het wel echt super gaaf. Het is altijd net iets anders...
Voor dit artikel kunnen jullie dus wel 4 vragen beantwoorden (net als elke keer), twee vragen van Sharity en twee vragen van mij.


Wat vinden jullie van dit artikel over crack en hoeveel lakjes hebben jullie ervan? Laat een reactie achter!


Liefs, Mariette

0 comments:

Post a Comment