Column: a dutch girl in la France

Ola people!

Zoals mijn vaste lezers weten is het vandaag weer column time voor Janiek! Het artikel wat ze geschreven heeft voor ons vind ik extra leuk omdat ze verteld over haar leven in Frankrijk.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Hallo lieve lezers van Fashion By Mariette,
Na aanleiding van een artikel die ik las op deze blog ( Een jaar in het buitenland)  dacht ik misschien dat jullie wel wat vragen hebben over dat onderwerp, want misschien wil JIJ wel een jaartje weg, of een paar weken. Als jullie willen kunnen jullie vragen stellen via deze blog en zal ik ze volgende week beantwoorden. Ook vragen over mijzelf zijn welkom!
Al sinds een tijdje ben ik een challenge met mijzelf aan gegaan, een redelijk makkelijke challenge zou je denken, maar af en toe vergeet je het en dan heb je toch een klein probleem! Ik ben namelijk begonnen met een 365 photo challenge. Iedere dag een foto maken, van iets wat je bezig hielt, iets wat je hebt gegeten. Het mag van alles zijn, maar er moet wel iedere dag een foto komen! Dus vandaag een week via foto’s !

Deze foto heb ik genomen tijdens een engelse les. Ik had niet zo veel te doen dus begon ik maar met gumsel (dat overblijft als je hebt gegumd) een poppetje te maken. Dus, mag ik aan u voorstellen: Gummy-man!
Hier in Frankrijk eten ze warm tussen de middag, dus wij op school ook, helaas is er op het St Jo niet een heel erg goede kantine en krijgen we regelmatig dingen zoals dit voorgeschoteld. Wat het is weet ik nog steeds niet!
Zip is het hele lieve katje wat wij hier in huis hebben, helaas is hij erg ondeugend en kan je hem niet alleen laten in de woonkamer of keuken, maar als hij moe is valt hij graag in slaap op je schoot, en dat is heel lief!


Vlakbij is er een basketbal club die met z’n senioren team in de Pro B league speelt. Tegenwoordig ga ik daar vaak naar toe samen met mijn gastgezin en dat is altijd erg leuk in zo’n redelijk groot stadion!
Basketbal heeft ook een zeer gevaarlijke kant, de kant van de gekneusde vingers. Maar met ingetapete vingers kan je ook hele leuke dingetjes doen! (het moeten 2 mensen die slapen voor stellen, 1tje heeft een teddy beer vast)
Op weg naar de bus liep ik langs een ruïne had het nog niet eerder gezien maar opeens viel het mij op. Er was ook nog een hele mooie zon dus dat kwam mooi uit!
EINDELIJK! Ook sneeuw hier! En weetje wat nou zo leuk is aan sneeuw in Frankrijk? Alles staat stil! Dus heb nu al 3 dagen geen school meer gehad en het is nog niet eens zeker of er donderdag en vrijdag les is. Vrijdag gaan we zowiezo een “schoolreisje” doen dus echt les komt/kwam er deze week niet van!

Sorry, de foto’s zijn genomen met mijn iPod dus zeer goede kwaliteit is het niet!


Dat was het dan al weer!
Liefs,
Janiek
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Ik hoop dat jullie dit artikel van Janiek leuk vonden! Ik vind iPod foto's altijd leuk om te zien, ookal zijn ze slecht van kwaliteit.

Wat vinden jullie van dit artikel van Janiek en wat vinden jullie de leukste foto? Laat een reactie achter!

Liefs, Mariette

0 comments:

Post a Comment