Een jaar in het buitenland!

Ola people!

Ik heb echt super leuk nieuws met jullie te delen; ik mag namelijk van mijn ouders na mijn Havo (dan ben ik 17) een jaar naar het buitenland! Serieus, hoe cool is dat... Sinds mijn lieve vriendin Janiek wist dat ze een jaar weg mocht, begon ik er ook over na te denken. Hoe zou dat zijn, een jaar helemaal weg van je familie, vrienden, huisdieren etc.. Pas sinds Janiek het 100% zeker wist, wilde ik het ook heel graag. Ik liep wel tegen een aantal dingen aan:
- Je bent een heel jaar weg van je vertrouwde omgeving en mensen.
- Het is heel erg prijzig.
- Als er iets is en je kan met niemand daar praten kan je alleen (duur!) bellen, smsen of misschien Skypen.
- Je bent helemaal alleen daar.

Een paar maanden geleden heb ik mij hier over heen gezet, je kan altijd nog mailen en je maakt daar sowieso wel snel nieuwe vrienden. Ik ben ook zeker bereid om bij te betalen voor deze reis, ik ben immers vorige zomervakantie 3 weken alleen naar Engeland geweest en ook nog met school een week naar Parijs...
Alleen nu komt mijn grootste issue: waar the fuck wil ik heen voor een heel jaar en wat wil ik daar gaan doen?!
De landen die ik nu in mind heb zijn:
- Amerika
- Canada
- Australië
- Engeland
- Frankrijk
- Italië
Voor wat ik daar wil gaan doen heb ik ook wel een aantal opties open:
- Highschool
- Stages lopen
- College (fashion opleiding dan als voorkeur, of in ieder geval creatief)
- Au pair (heeft niet echt mijn voorkeur, maar dat kan natuurlijk ook)
- Werken en reizen, dus van het geld dat je verdiend hebt lekker gaan reizen.
- Vrijwilligerswerk (heeft ook niet echt mijn voorkeur maar je verricht dan wel echt goed werk!)
(Bron: Weheartit.com)
Oké, er zijn dus 36 verschillende combinaties... Oja, ik bedenk me nu dat de organisatie waarmee ik ga reizen ook van groot belang is, nu heb ik mijn vorige organisatie: Interlanguage, in gedachten of Travel Active.
Ahh, dit is zo moeilijk allemaal, maar ik wil dit zo graag!

Ik snap dat jullie dit vast ook best moeilijk vinden om mij hiermee te helpen, but I really wanted to share the big news with you guys and I wanted to say that I can not make a choice (right now). Waarom blogde ik net in het Engels? Hmm, het zal wel door de gekheid in mijn hoofd komen die er nu raast...

Wat zouden jullie in mijn plaats doen en zijn jullie misschien wel eens een jaar in het buitenland geweest? Laat een reactie achter!

Liefs, Mariette

0 comments:

Post a Comment