#1 Friday: recept!

Ola people!


Normaal gesproken had ik op de vrijdag 5 leuke films om te zien op vrijdag of in het weekend met vrienden en/of vriendinnen. Ik wilde iets nieuws dus de komende tijd bespreek ik hier een recept! Koken vind ik zelf best wel leuk om te doen, vooral omdat als je het gaat serveren aan mensen dat je dan kan zeggen: hé dat heb ik gemaakt hè?!
In ieder geval vandaag een heerlijk gerecht wat ook niet eens zo slecht is!
Gebakken appels


Hmm, dat ziet er niet heel lekker uit hoor!
Ingrediënten:
6 appels, geschild, geboord en in plakjes
100 gram fijne rietsuiker
2 eetlepels witte bloem
1/2 theelepel kaneelpoeder
1/2 theelepel gemalen nootmuskaat
1/4 theelepel gemalen kruidnagel
100 gr rozijnen
100 gr rozijnen
110 ml volle melk


Bereidingswijze:
Voorbereiding: 30 minuten. Bereiding: 1 uur


1. De oven voorverwarmen op 180 graden/ glasstand 4. Een ovenschaal van 2 liter met boter invetten.
2. De appels in een grote kom doen. In een kopje suiker, kaneel, nootmuskaat, bloem en kruidnagel mengen.
3. Roer het mengsel door de appels en goed mengen. De rozijnen en walnoten er doorheen roeren en het mengsel in de ovenschaal scheppen. De melk er gelijkmatig overheen verdelen.
4. 45-60 in de voor verwarmde oven bakken tot de appels gaar zijn en de schaal pruttelt. Even laten afkoelen en dan klaar om te serveren!
(Bron: allerecips.nl)


Koken jullie ook wel eens en welk (of wat voor) recept willen jullie de volgende keer zien? Laat een reactie achter!


Liefs, Mariette


Edit: Ik had per ongeluk twee keer dit artikel te vroeg gepubliceerd... Sorry voor het ongemak!

0 comments:

Post a Comment