#2 Friday: recept!

Ola people!


Alweer voor de tweede keer heb ik voor jullie een lekker gerecht uitgezocht. Deze keer mijn favoriete toetje: tiramisu. In 20 min. te maken! Dit Italiaanse gerecht is heerlijk voor na een licht diner omdat het meestal wel zwaar valt. Ik weet het recept (helaas) niet uit mijn hoofd en toen ik op internet ging zoeken naar hét tiramisu recept heb ik heel wat verschillende gezien!
In ieder geval, ik heb hier (hopelijk) het echte orignele tiramisu recept.
(Bron: okokorecepten.nl).


Ingrediënten:
6 eierdooiers
250 gram suiker
500 gram mascarpone
30 savoiardi of lange vingers (ik heb zelf altijd lange vingers)
300 ml sterke gezoete koffie
2 eetlepels bittere cacao


Bereidingswijze:
Klop het eigeel met de suiker tot een schuimige massa. Voeg de mascarpone toe zodat een soepele room ontstaat. 
Doop de biscuits/ lange vingers in de koffie en leg ze in de schaal. Verdeel de helft van de room gelijkmatig over de laag biscuits/ lange vingers. Leg er volgens weer een laag in koffie gedrenkte biscuits overheen op en daarna nog een laag mascarponeroom. 
Strooi en cacao overheen en zet de tiramisu minstens een uur in de koelkast om op te stijven. 


Eten jullie wel eens tiramisu en maak je die dan zelf of word het gekocht? Laat een reactie achter!


Liefs, Mariette

0 comments:

Post a Comment