#3 Friday: recept!

Ola people!
Alweer de derde keer dat ik een recept hier plaats, ik wil als aller eerst zeggen dat ik echt blij wordt van jullie reacties, op dit vaste artikel maar ook op alle andere artikelen! Jammer genoeg kon ik afgelopen tijd niet zo vaak bloggen en soms kwam een artikel ook te laat, heel slecht natuurlijk... Maar ik merk duidelijk dat als ik op andere blogs kijk en daar reacties plaats dat er meer paginaviews en reacties op mijn eigen blog komen. Hier ben ik echt blij om omdat ik dat de laatste tijd dus niet had en daar een beetje verdrietig van werd...

Maar back to the article. Het is bijna kerst zoals jullie weten en daarom wilde ik voor vandaag jullie het recept geven van kerstkransjes. Ik vind kerstkransjes echt heerlijk en ze zijn ook leuk voor in de boom!
(Bron: mijnreceptenboek.nl)

Ingrediënten:
125 gram boter
250 gram bloem
75 gram suiker
geschaafde amandelen
Als je chocoladeglazuur er op wilt:
100 gram poedersuiker
10 gram cacao
paar druppels water

Bereidingswijze:
Maak deeg van boter, bloem en suiker. Rol het deeg uit tot een plak. Steek er met een glas rondjes uit. Maak met een appelboor ronde gaatjes in het midden om er na het bakken een lintje door te doen. De koekjes kunnen versierd worden met geschaafde amandelen. Bak de koekjes in een oven van 175 graden C. in 15 min. gaar. Na het bakken kun je de koekjes versieren met chocoladeglazuur. Dat maak je van 100 gram poedersuiker en 10 gram cacao. Zeef suiker en cacao en vermeng het met een paar druppels water.

Hmm ik krijg alweer helemaal trek in kerstkransjes... Ik ga denk ik wel voor kerst deze schatjes maken!

Lusten jullie kerstkransjes en maken jullie die zelf? Laat een reactie achter!

Liefs, Mariette

0 comments:

Post a Comment