#5 Friday: recept!

Ola people!


Alweer de vijfde keer voor een lekker gerecht, het is mij gevraagd om het zelf is een keer te maken en daarvan foto's te schieten. Ik ga dit zeker is een keer doen ook al ben ik niet echt een keukenprinses maar ik ben benieuwd of het mij gaat lukken (alleen!).
In ieder geval, hier een heerlijk recept voor moes, en niet zomaar moes, nee perenmoes! Eerlijk gezegd wist ik niet dat het bestond maar als ik er zo over nadenk is het natuurlijk wel logisch...


Ingrediënten:
1 kilo stoofpeertjes
3 dl water
1 pijpje kaneel
3 eetlepels suiker
1 dl rode wijn


Bereidingswijze:
Peertjes schillen, in stukken snijden en van het klokhuis ontdoen. Stoof de peertjes in ongeveer 1 uur gaar in de wijn, water, suiker en kaneel. Haal het pijpje kaneel eruit en maak de peertjes fijn in de zeef.
(Bron: mijnreceptenboek.nl)


Wat denken jullie van perenmoes en hebben jullie het misschien al zelf is een keer gemaakt/ gegeten? Laat een reactie achter!

Liefs, Mariette

0 comments:

Post a Comment