#6 Friday: recept!

Ola people!

Ja, eindelijk... Vandaag plaats ik een recept waar van ik eigen foto's heb gemaakt. 
Jullie kennen het denk vast wel allemaal: hartige taart. Deze hartige taart is niet zomaar een standaard hartige taart; nee he's made by my mom! Ik hoor jullie al denken dat ik het zelf had moeten maken maar ik beloof dat ik dat echt nog wel ga doen, ooit.
Ik heb geprobeerd om bijna van alles foto's te maken dus echt veel beschrijving is niet nodig.
Enjoy!
Bij deze foto staan NIET: knakworstjes en spekjes
Ui en de knoflook snijden
Leg de plakjes bevroren bladerdeeg uit

De bevroren spinazie in de pan ontdooien en de stukjes knoflook, uitjes en spekjes bij elkaar in een koekenpan
Doe hier gesneden knakworstjes bij (voor vegetarische hartige taart kan je de worstjes en spek natuurlijk weglaten)
Roer de ontdooide spinazie goed door
Kluts de 4 eieren met room en geraspte kaas
Vet ondertussen de hartige taart vorm in met boter, olie etc.


Doe een pot Boursin (100 of 200 gram) bij de spinazie voor meer smaak
Roer dit samen goed door
Gooi nu de gehele inhoud van de koekenpan in de grote pan
Stapel de plakjes bladerdeeg op elkaar (let op dat de plastics eronder uit zijn!)
Doe wat bloem op je schone (!) aanrecht omdat anders de bladerdeeg gaat blijven plakken


Maak met de deegroller een mooie vorm voor in de vorm, handig is om de plakjes bladerdeeg bij het begin dus opgestapeld te hebben
Zet de vorm even op de bladerdeeg om te kijken of het groot genoeg is, let op dat je natuurlijk ook nog een rand over moet hebben!
Doe de bladerdeeg voorzichtig in je vorm en druk de randen goed aan
De inhoud van de pan doe je op de bladerdeeg, in de vorm
Schenk het "prutje" over de taart heen voor een lekkere krokante laag






























Als je lege plekken hebt zoals hier kan je het met een lepel of spatel beter verdelen
Zo hebben wij de oven staan als de taart er in gaat! Voor voorverwarmen moet de temperatuur op dezelfde stand staan en de linker knop op de stand links naast het lichtje
Zet het wekkertje op 35 minuten
Het resultaat!


Zo, het moest wat langer duren vandaag helaas, maar toch heb ik dit artikel met veel pijn en moeite voor jullie gemaakt.

Willen jullie vaker zo een recept zien met eigen foto's en eten jullie wel eens zelfgemaakte hartige taart? Laat een reactie achter!

Liefs, Mariette

0 comments:

Post a Comment