My first tag: Over jezelf

Ola people!


Naar aanleiding van een reactie op een artikel besloot ik deze tag over te nemen van Glorious Ladies. Het is mijn eerste tag (zoals de titel ook wel zegt) dus ik ga er flink mijn best op doen om hem goed in te vullen!
1. Heb je een tweede naam?
Jazeker, Sophie. Pas sinds een tijdje "accepteer" ik mijn tweede naam omdat ik hem heel lang te truttig vond (sorry voor de meiden die zo heten).
2. Wat is je favoriete vak op school?
Ik heb er niet 1 specifieke maar drie. Dit zijn Engels, Kunst & Techniek en gym.
Met Engels heb ik een hele aardige leraar waarbij de stof bij mij ook echt goed blijft hangen, hij legt goed uit, maakt grapjes tussendoor. Kortom een super leraar.
Kunst & Techniek is één van mijn favoriete vakken omdat ik sowieso in een klas zit met een aantal goede vrienden, verder vind ik het ook heerlijk om creatief bezig te zijn en de leraar is ook erg aardig.
Gym heb ik genoemd als mijn derde favoriete vak omdat ik wel van sporten houd, tja ik kan het misschien niet allemaal goed maar ik vind het super om te doen.
3. Wat is je favoriete drank?
Ik denk wel cappuccino, dit is nog niet zo heel erg lang omdat ik koffie echt niet altijd lekker heb gevonden (mede door de geur). Maar bij mijn vader hebben we zo een koffie apparaat van de reclame van de koffiecups en die maakt echt heerlijke cappuccino!
4. Wat is je favoriete liedje op dit moment?
Birdy met Skinny Love & People help the people. Niet de origineelste liedjes, ja ik weet het, maar ik kan er echt heel rustig van worden en sowieso vind ik haar stem heel mooi om naar te luisteren.
5. Hoe gaan jou kinderen heten?
Zo, wat een moeilijke vraag zeg! Het liefste zou ik een tweeling willen (ja ja heel afgezaagd) en dan twee meisjes. Ik zou ze dan namen geven met dezelfde letter én met een mooie betekenis.
6. Doe je aan een sport?
Telt elke dag fietsen naar school mee? Maar anders: ik heb heel lang aan turnen en schaatsen gedaan maar omdat ik niks meer op de club leerde ben ik gestopt. Ik wil wel weer beginnen met hardlopen.
7. Favoriete boek?
Op dit moment de Hongerspelen van Suzzane Colins (die lees ik ook nu voor de derde keer) op 23 maart komt de verfilming in de bioscoop!
8. Favorieten kleur(en)?
Hmm ik denk alle zachte kleuren, ik ben nu heel erg in de vintage mood dus alle kleuren die daarbij horen: Yes please!
9. Lievelingsdier(en)?
Ik heb nu 3 maanden twee schatten van kittens: Poekie en Bengel. Het zijn zus en broer en klooien dat ze kunnen! Maar ze zijn wel echt heel erg lief.
10. Favoriete Parfum?
Nope, ik gebruik geen parfum (waarschijnlijk als één van de weinige). Ik houd er niet zo veel van...
11. Favoriete vakantie?
Vorige zomervakantie naar Malta was echt super. We hadden zon, zee, strand, een perfect hotel met alles erop en er aan. Ja het was echt heerlijk en ik wil er zeker nog een keer naar toe!
12. Ben je afgestudeerd middelbare school?
Over 1 jaar en 5 maanden wel! Tenniste als alles volgens plan loopt...
13. Ben je ooit het land uit geweest? zo ja, hoe vaak?
Ja, volgens mij iets van 7 à 8 keer maar ik houd het niet echt bij.
14. Spreek je een andere taal?
Natuurlijk! Ik spreek Engels en een beetje Frans. Je t'aime la Francais...
15. Hoeveel broers en zussen heb je?
Ik heb een broertje van 14 en een zusje van 12.
16. Wat is je favoriete winkel?
Ik heb er wel meerdere! Natuurlijk de H&M, maar ook the Lady Sting, Vero Moda, Vila en the Stone.
17. Favoriete restaurant?
Hmm bij ons in de buurt is er een heerlijk restaurant met vooral "Hollands" eten.
18. Hou je van school?
Ja en nee. Ja omdat ik hele lieve vrienden heb door school n het belangrijk is voor later. Nee omdat het gewoon niet leuk is als het slecht gaat, vroeg opstaan etc...
19. Favoriete YouTuber?
Birdy for sure!
20. Favoriete film?
Erg moeilijk... Maar ik denk toch wel Breaking Dawn part 1!
21. Favoriete tv-show?
America's Next Topmodel of Hollands Next Topmodel!
23. Wat voor soort telefoon heb je?
Een hele oude Motorola waarvan het menuknopje eruit is en met geen goede camera (je ziet de pixels zitten)... Ja ik heb een nieuwe nodig!
24. Hoe lang ben je?
Nu iets van 168,5 maar ik ben er niet blij mee! Ik wil graag de 170 halen...


Zo hè hè het zit er op, bij sommige vragen heb ik echt wel even voor moeten nadenken en anderen kon ik zo invullen. Het stond er bij deze tag bij maar toch wil ik hem graag door geven aan twee andere bloggers:
Love your life <3
View I see
Als je deze tag ook wilt doen kan je hem gerust overnemen!


Wat vinden jullie van tags en hebben jullie vaak een tag gedaan? Laat een reactie achter!


Liefs, Mariette
PS. Vanaf vandaag wil ik een stuk minder labels gaan gebruiken voor artikelen dus alleen hoofdzakelijke labels komen er rechts te staan (en onder posts).

0 comments:

Post a Comment