Column: Passion for Polish + give-away!

Ola people!


Vandaag is het alweer maandag en helaas is vandaag de dag dat de kerstvakantie is afgelopen... Maar er is ook goed nieuws! Today is namelijk ook de dag van de column van Sharity (met aan het eind een super leuke give-away), zijn jullie net zo excited as me om het te lezen? Keep on reading.
------------------------------------------------------------------------------------------------------

Heey meiden,
Als eerst natuurlijk een gelukkig 2012 gewenst. Hebben jullie oud en nieuw een beetje goed gevierd? Zijn jullie uitgegaan of bij familie gebleven? Ik ben met een vriendin om 1 uur naar een feest gegaan en lag om half 7 in mijn bed. Doei doei nacht *kuch*  ochtendrust. 


Deze week heb ik niet heel veel nagellak gekocht, eerlijk gezegd helemaal geen. Maar toen ik ging shoppen zaterdag voor de give-away. *hoera give-away! Snel verder lezen!* heb ik toch stiekem wat nagellak meegenomen. Ik wilde nog nagellak bestellen op Enchantra.com, ze hebben er ontzettend veel leuke nagellak en ook allemaal dingen in de opruiming nu, maar mijn moeder vond dat niet goed. Dan koop ik het toch in de winkel? Probleem opgelost! Ik heb drie lakjes meegenomen. In eerste instantie waren het er maar twee. Ze lagen bij de opruiming en ik zag ze niet meer staan in de rekken, dus ze gingen/waren uit de collectie. Ik heb het nu nr. 460 ‘In the Bronx’ van Catrice en nr. 680 ‘Khaki Perry’. In the Bronx is een bruin/bronzen kleur. Normaal hou ik helemaal niet van bruin, maar hij is echt supermooi. Khaki Perry is een beetje grijs/groenig kleurtje en eerlijk gezegd valt hij me een beetje tegen. Toen ik bij de kassa kwam zag ik nagellak staan van Herome, voor maar €5,- Ze hadden niet heel veel kleuren meer, maar toch heb ik nr. 76 Rome meegenomen. Rome is een felroze kleurtje, echt een musthave. 

Overal zit ‘Black is Back’ van Essence onder.
V.l.n.r. Catrice Quick Dry & High Shine, Gosh Matt Effect, Catrice Prismatic Effects, Essence Special Effect Topper nr. 4 Mystic Mermaid, Essence Special Effect Topper nr. 3 Hello Holo, Essence Special Effect Topper nr. 2 Circus Confetti, Essence Special Effect Topper nr. 10 Glorius Aquarius en Essence Special Effect Topper nr. 1 It’s Purplicious.

Dan wil ik jullie nu graag iets gaan vertellen over Topcoats. Topcoats heb je in allerlei soorten, maar toch wel dé topcoat is de blanke lak die er voor zorgt dat je nagellak mooi blijft zitten. Je hebt ze van allerlei merken, maar ik gebruik die van Catrice. Ik heb er ook een van Essence, maar die droogt niet zo snel. Naast glanzende topcoats, bestaan er ook matterende topcoats. Dit geeft een ontzettend leuk effect. In plaats van een glanzenden nagel, wordt de kleur gewoon mat. Ook is deze coat tegelijkertijd weer een bescherming voor je nagellak. Matterende topcoat kun je op iedere kleur gebruiken, maar ze staan het mooiste op cream kleurtjes, dus niet kleuren met glitters.  De derde nagel, daar zit een parelmoer kleurige topcoat over. Deze topcoat kan ook gebruikt worden als nagellak zelf. Het flesje zegt dat het een duochrome lak is en het is wel duidelijk dat het blauw/beige duochrome is.
Wat zijn de voordelen van een ‘gewone’ topcoat?
+ Het geeft extra glans/ Het geeft een apart matterend effect/ Mooie parelmoer finish.
+ Het beschermt je nagellak van chippen.
+ Het kan je nagels egaliseren als je er een nailart op hebt gedaan.
Wat zijn de nadelen van een ‘gewone’ topcoat?
- Het duurt weer langer voor dat het gedroogd is.
- De blanke topcoat geeft niet extreem veel meer glans
- De parelmoer kleurige topcoat, staat niet overal op. Dit is ook zo met de matterende topcoat.


Dan wil ik overgaan naar de topcoats met glitters. De eerste is een hele fijne glitter en staat het beste op blauwe kleuren, omdat de glitter ook een beetje blauwig is. Daarnaast is Hello Holo. Het is echt een su-per mooie holografische lak. Het zijn allemaal miniscule glitters die ontzettend mooi glinsteren in het licht, zelfs in het donker. Het heeft een heel hoog ‘waaaauw, shinyy!’ gehalte. De drie erna zijn gewoon heel erg leuk om je standaard nagellak een beetje op te fleuren en tegelijkertijd je nagellak te beschermen tegen chippen. Ik heb nu eigenlijk alleen maar glitters van Essence, maar je kunt ze van allerlei merken krijgen. Zo weet ik dat China Glaze en OPI een paar verschillende van deze lakken heeft. Voor de budget kopers is Essence dus een goede oplossing.
Wat zijn de voordelen van een glitter topcoat?
+ Ze zijn in allerlei verschillende soorten en kleuren te koop.
+ Het is een simpele manier op je nagellak op te fleuren
+ Het is makkelijk te verkrijgen en hoeft niet duur te zijn.
Wat zijn de nadelen van een glitter topcoat?
- Vooral bij de laatste drie, is het aantal glitters nooit gelijk, het is moeilijk te verdelen.
- Het is zó ontzettend moeilijk om het eraf te krijgen, vooral de laatste drie.
- Het is wel weer een extra laag die je moet laten drogen.
- Niet erg mooi om alleen te gebruiken, heeft echt een basiskleur eronder nodig.
De prijzen van deze topcoats varieërden van €1,79 (Essence) tot €6,99 (Gosh)


*Trommelgeroffel* Ja! Give-away, dat is het laatste waar ik het vandaag over wil hebben. Het is leuk om cadeautjes te krijgen, maar nog leuker om ze weg te geven. Dus dat ga ik doen. En hoe kan het ook anders, het is een pakketje nagellak. Er zitten drie lakjes in en twee nagelvijlen. De kleuren zijn allemaal een beetje herfstachtig, maar in deze behoorlijk ‘mislukte’ winter, moet dat wel kunnen. De kleuren?
GOSH - 542
Essence - 67 Make it Golden
Catrice - Limited Edition Welcome to Las Vegas : C03 Star of the show


Wat moet je doen om dit super leuke pakketje te winnen? We werken met een puntensysteem.
- Volg Mariette op Bloglovin'(1 punt)
- Volg Mariette op GFC (1 punt)
- Like Fashion by Mariette op Facebook <-- sinds kort online! (1 punt)
- Tweet dit bericht: RT: Volg @Lovely_MSW Doe nu mee en win een nagellaksetje bij www.fashionbymariette.blogspot.com
- Laat een reactie achter waarom jij dit pakketje moet winnen. De leukste krijgt 2 punten extra.
- Laat in een reactie je gegevens achter, zoals je mail-adres, je twitteraccount naam.

Meedoen kan tot zaterdag 21 januari. De winnares wordt dan maandag de 23e bekend gemaakt. Ik zoek contact met je via je mailadres en het pakketje zal dan zo snel mogelijk bij je aankomen.
Tot over twee weken!
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Whoehoe! Zoals jullie het al hebben kunnen lezen, vanaf vandaag kan je meedoen met deze gave give-away, de tweede alweer op mijn blog.

Wat vinden jullie van Sharity's derde artikel en gaan jullie meedoen met deze give-away? Laat een reactie achter!

Liefs, Mariette

0 comments:

Post a Comment