Skivakantie: Tsjechië

Ola people!

In de eerste week van de kerstvakantie ben ik naar Tsjechië geweest voor wintersport. Voordat ik ging heb ik daar ook een kort artikeltje over geplaatst. Ik wil jullie natuurlijk nog heel graag laten weten hoe ik het daar heb gehad!

Maandagmiddag vertrokken we richting Duitsland, Dresden, daar zouden we namelijk stoppen voor 1 overnachting. Ik ben nog nooit in Duitsland geweest dus toen we eenmaal op die snelweg daar kwamen schoten we echt vooruit! Volgens mijn vader hebben we de 180 km per uur gehaald... Ik heb niet zo veel van de reis meegekregen omdat ik met mijn zusje achterin The Adventures of Indiana Jones ging kijken. Acht uur later kwamen we in Dresden bij ons hotel aan, voor de prijs per kamer per nacht hadden we een best luxe hotel met een grote familiekamer en echt een top service!

De volgende dag hebben natuurlijk eerst even lekker ontbeten en daarna hop de auto weer in en door naar een stadje in Polen waar we de vriendin van mijn vader en haar dochter gingen meeten. We kwamen er als eerst aan en omdat het lunchtijd was besloten we om maar meteen een restaurantje te gaan uitzoeken, wat is het eten daar goedkoop zeg!!
Na iets van een kwartier kwamen zij dan ook en we hebben heel leuk en gezellig gegeten.

Bij het huisje aangekomen zijn we maar meteen alle ski zooi gaan huren want anders moet je dat in de ochtend gaan doen en dan duurt het (vaak) langer... Mijn voeten zijn best wel moeilijk, heel smal en lage wreef dus dat duurde weer lekker lang.
Uitzicht van onze kamer (balkon!)
Woensdag hadden mijn broertje, zusje, de dochter van de mijn vaders vriendin en ik onze eerste skiles van 2 uur (en later op de dag weer 2 uur). Eerlijk gezegd was ik best wel bang omdat het voor ons weer 4 jaar geleden was maar verrassend genoeg ging het echt best goed! Heerlijk is dat om van die berg af te racen en dan keihard te remmen. We hadden totaal 3 dagen les en 2 dagen "vrij" skiën.
We hadden ook uitzicht op deur!
Jullie hoeven vast niet van alle dagen een verslag te lezen maar we hebben het dus heel gezellig gehad en ook wel leuk was dat de lerares vond dat wij echt talent hadden en door moesten gaan met skiën. Altijd fijn om te horen toch?

Zijn jullie wel eens op skivakantie geweest en hoe vinden jullie het om te skiën? Laat een reactie achter!

Liefs, Mariette

0 comments:

Post a Comment