Column: a dutch girl in la France!

Ola people!

Voor vandaag heeft Janiek over een best wel interessant onderwerp geschreven, al zeg ik het zelf. Het speelt een vrij grote rol in onze samenleving en ook in Nederland merk je er veel van. De mensen die geëmigreerd zijn naar Nederland hebben allemaal een soort van reputatie onder de Hollanders. Vaak worden ze gediscrimineerd en daardoor ontstaan ook vaak problemen. In ieder geval, zij heeft een stuk hierover geschreven vanuit Frankrijk, en hoe zij daar over ons, de Nederlanders, denken.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Zoals mijn titel al verraad ben ik een Nederlands meisje in Frankrijk, nou niks om je zorgen over te maken alleen Nederlands zijn, wat heeft dat voor ’n nadelen in het buitenland?
Nederland heeft een rijke geschiedenis, nou ben ik hier niet om geschiedenis les te geven, maar we hebben ook wat “zwarte” pagina’s in onze rijke geschiedenis. Waaronder slavernij. Helaas staat er dit jaar ook slavernij op het programma bij geschiedenis. Altijd zodra het woord Nederland valt, word ik aangekeken en ben ik verantwoordelijk voor alles wat onze voor-voor-voor-voor-vaders hebben gedaan. Zelf zou ik dan het liefst zoiets willen zeggen dat de Fransen ook “zwarte” pagina’s hebben, alleen zouden zij dat weer niet waarderen, dus laat het maar lekker zo.
Ook hebben wij het allerbeste vooroordeel wat we maar kunnen hebben, drugs, kaas, drugs, molens, drugs. Dat is denk ik het eerste wat in de hoofden van buitenlanders op komt als ze aan Nederland denken. Dat werd vandaag maar eens bevestigd:

Bron: Weheartit.com
In maart komen er leerlingen vanuit 3 landen naar onze school toe (Nederlanders, Spanjaarden en Duitsers) en die moeten natuurlijk ergens slapen, dus is er aan de leerlingen gevraagd om gastgezin te zijn voor 1 week. Dat ging natuurlijk de hele school rond en in de gangen hoorde je niks anders dan dat. Uiteindelijk ving ik een gesprek op tussen twee jongens die niet konden beslissen welke nationaliteit het beste was, maar kwamen met “ijzersterke” argumenten voor Nederland. “Ik neem een Nederlandse, denk ik, misschien heeft ze wel wat goed spul bij zich”. Met goed spul bedoelde hij echt geen snoepjes.
 Nou voldoe ik niet aan dit vooroordeel dus ik help het beeld van Nederland alleen maar verbeteren. Alhoewel, zodra ze coffee shops, redlight district op Google hebben gevonden. Ben ik de schuldige!
Verder zijn dit geen nadelen,het levert alleen maar leuke situaties op! En het is eigenlijk alleen maar leuk om buitenlands te zijn, er is altijd wel wat om over te praten, mensen vinden je interessant en je kan ongemerkt mensen helemaal verrot schelden!

En nou zit ik met de aller grootste vraag van mijn leven. Waarom is het in het Engels: THE Netherlands? En THE United States? Ik kan hier gewoon geen fatsoenlijke uitleg over geven… Wie helpt?
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Een ander soort artikel was dit dus vandaag, maar zelf vond ik het best leuk en informatief om te lezen.

Willen jullie vaker van dit soort artikelen zien en hoe denken jullie over dit onderwerp? Laat een reactie achter!

Liefs, Mariette

0 comments:

Post a Comment